RE: [Forum] Hvad synes i om foreningen?

From: Thomas Wessel <tlw@ofir.dk>
Date: Wed Dec 08 2004 - 10:18:38 CET

>Jeg kunne godt tænke mig at vide mere om hvad i andre synes om vores
>forening. Her er et par spørgsmål.
Jeg er godt tilfreds med foreningen, og det ser ud til at gå godt med det
store fremmøde.

>Hvad savner du i foreningen?
Mange vil kalde det en detalje, men jeg synes ikke forum post systemet virker
optimalt i praksis. Jeg

har en ofir account, og det er besværligt at browse mellem forskellige mails
for at få alt indhold af en

større tråd med, og jeg er nødt til at slette en del af indlæggene fra min
inbox fordi jeg samtidigt får

en masse spam og ingen plads har. Nogle gange har jeg forsøgt med blot at
slette mailene og læse trådene

fra arkivet, men arkivet lister dem altså heller ikke optimalt, f.eks. så
bliver denne indtil videre

lille tråd vist som to tråde i forummet. Jeg synes bare det er unødigt
besværligt. Jeg savner et mere overskueligt arkiv/postsystem, hvor det er
lettere at finde fra start af tråd til løsning.

>Gør vi noget forkert i øjeblikket?
Lækkert at der er så mange foredrag. Måske opfordre foredragsholdere til at
følge op med noget skriftligt, der ridser foredragets indhold op, kortfattet
opsummering. Måske blot i a4 størrelse til uddeling og til at lægge ud på
aauug.dk.

>Hvad bør vi arbejde mere for?
Det undrer mig at hjemmesiden ikke har fået en kærlig hånd endnu. Det er ikke
fordi jeg bruger den til andet end arkiv, men der er nogle døde links og
designet og opbygningen er ikke helt konsistent.

>Hvilke arrangementer synes i vi skal have?
Til den ekstraordinære generalforsamling i foråret var der snakke om
forskellige former for arrangementer, en diskussion om hvorvidt hands on
arrangementer giver bedre indlæring, hvilket jeg tror på. Efter min mening
kunne det være rart med noget hands on.

>Føler i at det er nemt at være aktiv i foreningen?

Umiddelbart ja. Har dog ikke selv været særlig aktiv, men blot hørt nogle
foredrag og brugt postlisten nogle få gange.

Venlig hilsen
Thomas Wessel