Re: [Forum] Distro optælling

From: Henning C. Nielsen <barran+aauug@barran.dk>
Date: Tue Dec 07 2004 - 00:21:42 CET

søn, 05 12 2004 kl. 22:43 +0100, skrev Henrik Brix Andersen:

> Da Gentoo Linux kom på markedet, blev den introduceret som en
> meta-distribution, hvor enhver kunne 'optimere' sine pakker ved
> compile-time blot ved at sætte CFLAGS. Dette gav en del bugreports
> upstream - både fordi skrappere CFLAGS afslørede reelle fejl i
> programmer, men mest fordi visse brugere kørte med fuldstændigt
> åndssvage CFLAGS.

Det er rigtigt. Jeg kan desuden uden at sige for meget henvise til denne
tråd på Gentoos forum, hvilket faktisk gør mig lidt trist.
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=247798

> En del af dette 'Gentoo is for ricers'-image hænger desværre stadig ved,
> skønt de fleste Gentoo-brugere i dag kører med ganske almindelige
> optimeringer. Det er min overbevisning at vore brugere i dag primært
> anvender Gentoo Linux på grund af Gentoo Portage, vores pakkemanager,
> der gør det nemt at skræddersy sin installation til forskellige behov.

Det bedste for mig ved Gentoo er friheden. Du har friheden til nøjagtigt
at gøre det du vil, sådan som du vil have det. Det er den distribution
hvor du har de bedste muligheder og værktøjer til at "modelere" dit OS
sådan som du vil have det. Lidt ligesom hvordan man former ens liv.

Det var vist meget filosofisk :)
Portage er godt. (punktum).

Måske er det rigtigt at mange bruger optimeringer, men hvis jeg oplever
problemer med et program så fjerner jeg som noget af det første mine
optimeringer.

For dem der skulle være interesserede (Hvem ved. Nu har du jo allerede
læst hertil :) så bruger jeg "-O3 -march=athlon-tbird -pipe -fforce-addr
-fomit-frame-pointer -funroll-loops -maccumulate-outgoing-args"

Det var vist nok sludder for denne gang.

Hej hej.

--
Henning C. Nielsen aka barran
Homepage: http://barran.dk