Re: [Forum] Distro optælling

From: Henrik Brix Andersen <brix@gentoo.org>
Date: Sun Dec 05 2004 - 22:43:39 CET

On Sun, 2004-12-05 at 21:46 +0100, Mads Kristensen wrote:
> Hvorfor dog ikke? Jeg er selv udvikler, og har arbejdet i nogle år med
> Gentoo som udviklingsplatform. Så forklar dig venligst, jeg er meget
> nysgerrig :-)

Da Gentoo Linux kom på markedet, blev den introduceret som en
meta-distribution, hvor enhver kunne 'optimere' sine pakker ved
compile-time blot ved at sætte CFLAGS. Dette gav en del bugreports
upstream - både fordi skrappere CFLAGS afslørede reelle fejl i
programmer, men mest fordi visse brugere kørte med fuldstændigt
åndssvage CFLAGS.

En del af dette 'Gentoo is for ricers'-image hænger desværre stadig ved,
skønt de fleste Gentoo-brugere i dag kører med ganske almindelige
optimeringer. Det er min overbevisning at vore brugere i dag primært
anvender Gentoo Linux på grund af Gentoo Portage, vores pakkemanager,
der gør det nemt at skræddersy sin installation til forskellige behov.

Mvh
Brix

--
Henrik Brix Andersen <brix@gentoo.org>