Re: [Forum] Distro optælling

From: Mads Kristensen <mdk2@unispeed.dk>
Date: Sat Dec 04 2004 - 14:42:43 CET

Jeg må sige at resultatet af denne optælling undrer mig lidt... Hvor er
alle Gentoo brugerne henne? I København, hvor jeg kommer fra, bruger
_alle_ mine kammerater Gentoo (og et par enkelte Ubuntu/Debian), og har
brugt det igennem de sidste 2-3 år.

Jeg havde en ide om at folk generelt var på vej væk fra Gentoo og over
imod deb-baserede systemer (som f.eks. Ubuntu), men det ser slet ikke ud
til at i benytter Gentoo særligt meget herovre :-)

En anden ting er den store overvægt af RPM baserede systemer, hvilket
også undrer mig en del, da jeg aldrig selv har haft andet end problemer
med den slags... På et eller andet tidspunkt får jeg altid smadret
RPM-databasen, og så kan man lige så godt ominstallere... Og så _hader_
jeg at jagte RPM-dependencies på rpmfind.net ;-) Ja, ja.. jeg ved godt
at i siger at det er min egen skyld det går i stykker, men efter 2 timer
på rpmfind.net uden held, er det let at komme til at skrive "rpm --force
--nodeps" istedet :-D

Det skal lige siges at jeg ikke har arbejdet seriøst med et RPM baseret
system i over 3 år, så systemet er nok blevet meget bedre siden jeg
sidst prøvede det.

Nå.. nu håber jeg ikke at jeg får startet en religionskrig :-)

MVH Mads