Re: [Forum] Distro optælling

From: Dennis Decker Jensen <dennisdjensen@tiscali.dk>
Date: Fri Dec 03 2004 - 18:44:29 CET

On Fri, 2004-12-03 at 10:11 +0100, Mads Kristensen wrote:
> Hej med jer.
>
> Ja, jeg ved godt at det her nok er et af de hyppigst tilbagevendende
> emner på linux/unix mailinglister, men jeg synes nu alligevel det er
> sjovt at få at gjort status en gang imellem... Så her kommer det store
> spørgsmål: "Hvilke distributioner benytter medlemmerne af AAUUG for
> tiden?". Man må også gerne være med selvom man ikke benytter Linux ;-)

Jeg kan ikke engang huske rækkefølgen længere, men til "fortiden" hører
Debian, Arch, BeOS, FreeBSD, NetBSD, Suse, Knoppix, Mandrake og Gentoo.
For nyligt skiftet til Ubuntu på en IBM Thinkpad X23, der p.t. er min
eneste maskine.

Har brugt Debian det meste af tiden, men afprøver konstant andre
distros. Havde engang fem systemer samtidigt på en hjemmemaskine. På
radaren er OpenBSD, Linux From Scratch (LFS), DragonflyBSD, Slackware,
Fedora 3, Damned Small Linux, LNX-BBC, Crux eller ... you name it; det
er oftest temmelig vilkårligt og efter lune...

Jeg har medtaget BSD-systemerne, da de fleste har gode Linux-ABI, mens
BeOS "blot" havde GNU-toolchain, så vidt jeg husker. Det gør dem dog
naturligvis ikke til GNU/Linux-distros.

--
Dennis Decker Jensen
Value your freedom, or you will lose it, teaches history.