[Forum] Installere Acrobat Reader

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Thu Dec 02 2004 - 10:42:35 CET

Gnomes pdf-fremviser viser ikke mine filer korrekt. Nu prøvede jeg så at
installere Acrobat Reader. Men jeg kan ikke finde ud af det...

Først prøvede jeg 'yum search acroread', og tilvarende med 'acrobat' og
'acrobatreader', men den fandt ikke noget. Hvordan kan man vide (eller
finde ud af) hvad pakken skal hedde?

Så gik jeg ind på
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep_servefile.html?
hasjavascript=1&esdcanbeused=0&esdcanhandle=0&language=English&platform=LINUX&connectionspeed=broadband&option=full&x=40&y=9
og hentede en Acrobat Reader for Linux. Men den kunne jeg ikke finde ud
af at installere. Hverken med yum eller rpm (men det er heller ikke
nogen rpm-pakke). Filen hedder 'linux-509.tar.gz'. Jeg har prøvet med
den som den var ('yum install linux-509.tar.gz'), og i delvis
dekomprimeret form 'yum install linux-509.tar'. Jeg har også prøvet at
pakke arkivet helt ud. Så ligger der jo en masse filer og mapper, og jeg
har prøvet med et par stykker af dem også.

Hvordan gør man? Hvordan finder man de oplysninger man har bruge for?

Og uanset om jeg får løst problemet med gpdf eller ej, så vil jeg gerne
vide det til en anden gang, generelt: hvordan finder man den pakke man
skal bruge, når man kun kender programmets almindelige navn?

--
Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>