Re: [Forum] Erfaringer med distributioner?

From: David Nielsen <dnielsen@breakmygentoo.net>
Date: Fri Oct 29 2004 - 23:54:28 CEST

Hej Rune

> Jeg tror måske endda at jeg har prøvet de sources. Er/var du lovechild?

Ja, jeg er også kendt som Lovechild på diverse fora osv. Jeg har dog
ikke meget at gøre med Love-sources mere, lederskabet er blevet
overtaget af et par ganske begavede gutter.

> Tjah, SuSE YaST er et eksempel på en fin installer, ligesom debians
> nye installer er. Noget i den stil vil jeg fiint kunne holde ud,
> vil jeg tro.

Der vil jeg så være uenig, YaST præsenterer alt for meget information
som ikke er relevant, faktisk er YaST nok den ringeste GUI installer jeg
nogensinde har set - den bærer tydeligt præg af "KDEismer", mange
options, etc. Den er meget svær at snakke en begynder igennem, tro mig
jeg har prøvet (det er min målestok, fra et teknisk synspunkt er YaST
sikkert udemærket, den har i hvert fald magt over systemet i en grad som
er ret imponerende).

> ... hvilket måske er en smule uretfærdigt i betragtning af hvor godt
> du sælger det :D

Du siger noget... gad vide om RedHat har en plads i marketing.