Re: [Forum] Tips til valg af distribution? (gimme a fix of dat tux-stuff, dangit!)

From: ermo | Rune Morling <news@u7.dk>
Date: Fri Oct 29 2004 - 22:21:55 CEST

Dennis,

Det lykkedes dig (trods svære forhold) at komme helt til
bunden af min mail. Tak for det :)

On Torsdag, 28/10 2004, 15:56, Dennis Decker Jensen sagde:

> [...]
> swappe. Det hele fylder halvanden GiB på harddisken (ca. det halve af
> Win2K) inkl. spil, multimedierspillere osv., dvs. ca. 200 MiB på / og
> 1,3 GiB på /usr.
>
> Men selvfølgelig er det ikke helt så sexet som en NetBSD inkl. X, der
> kun fylder 240 MiB på harddisken og kun "smager" på RAM'en uden at
> forspise sig (langt under 100 MiB), og kører med dobbelte
> sikkerhedsseler og læderhue i extra vagance hot-rodder style ;-)
>
> (-: Anyway, den er /nem/ at prøve af, hvis man er til sukrede piller i
> stedet for hard dope! Der er også en Live-CD, hvis man ikke gider

Du har ikke givet mig mindre lyst til at prøve ubuntu, det er sikkert!
Til gengæld bliver jeg helt blød i knæene over den måde du beskriver
NetBSD på.

> Hmmm. Der er selvfølgelig også Morphix, Gnoppix, GnuStep,
> damnsmalllinux, Yoder, Libraris, osv., men dem har jeg endnu ikke
> prøvet...

GnuStep? Er der rent faktisk noget der minder om en release af det
nutildags? Husker at jeg for år tilbage var imponeret af Window Maker
og synes at det der Objective C da lød meget smart. Det var der så
også andre der gjorde, kan man sige.

  *falder i staver over tanken om en G5 under skrivebordet*

Og, øh, Yoder? Mener du ikke Yoper?

  /ermo