Re: Sv: [Forum] Tips til valg af distribution?

From: Morten Aaboe Jensen <morten@aaboe.net>
Date: Fri Oct 29 2004 - 17:56:41 CEST

svend erik venstrup wrote:
> -[rødme]-
> Jeg synes at dit indlæg var morsomt, jeg ligefrem klukkede af grin over det.
> Det er beklageligt at det på denne liste er nødvendigt at undertrykke
> "humor".
> -[/rødme]-

Nu bestemmer jeg jo på ingen måde hvad folk må skrive på listen og hvad
de ikke må. Jeg har blot, som alle andre i øvrigt, lov til at udtrykke
min personlige mening omkring de indlæg der kommer på listen.

Det er meget muligt at mange mennesker synes Runes mail var morsomt, jeg
er blot ikke én af dem og jeg er bekendt med flere der deler den
opfattelse. Derfor var mit svar en opfordring til at overveje hvilken
målgruppe man sigter til når man forfatter en mail til listen. Hvis man
stiller et spørgsmål som man gerne vil have at mange tænker over, så bør
man selv overveje om ens formuleringer vil virke frastødende på de
mennesker man håber på svar fra.

Det er svært at skrive humoristiske og/eller ironiske emails da man
oftest ikke kan forudse hvordan modtageren vil reagere - og det bliver
blot så meget mere vanskeligt at forudse når der er over hundrede modtagere.

Jeg var som sagt uenig i den måde Rune valgte at stille sit spørgsmål,
ligesom det er frit for alle at være uenig i min kritik.

Morten Aaboe Jensen

--
Time is like a drug. It kills you if you have too much of it.
                                - Terry Pratchet, "Small Gods"