Re: [Forum] Erfaringer med distributioner?

From: Jesper R. Meyer <jrm@upthere.dk>
Date: Fri Oct 29 2004 - 13:44:48 CEST

ermo | Rune Morling wrote:

> Så prøver jeg igen. Jeg ønsker mig en distribution, der,
> som man siger, 'just works'(tm), uden at jeg af den grund
> behøver at være i spændetrøje eller laaaangt bagefter upstream
> software.

Har du overvejet Slackware og Dropline Gnome?
 http://www.slackware.com/
 http://www.dropline.net/gnome/

> Jeg har indtil videre kigget på Ubuntu Linux 4.1
> og en venlig sjæl eller 2 har anbefalet Fedora Core (takker, btw).

Ubuntu ser ret flot ud. Jeg installerede den i går, og
førstehåndsindtrykket er godt, så hvis du har været glad for Debian
(bort set fra Debians konservative holdning til stable realese), så
tror jeg Ubuntu kan være et godt valg hvis du vil have en ny Gnome.

> Hardware:
> ========Maskinen, jeg har sat af til projektet, er en piii @ 550 MHz
> m. 256 MB
> ram. Mine perifere enheder er af ældre dato og udvalgt med henblik
> på at drivere ikke skulle blive et problem. Jeg har mine bange anelser
> om, at en 'from-source' distribution som Gentoo vil føles lidt for
> tung,
> når der skal opdateres. Har nogen her erfaringer med at køre Gentoo
> 'stable/x86' på tilsvarende hardware? Giver det mening? Hvad med
> Gnome?

Tja, jeg anvender en 3 år gammeæ notebook med a P3 800 MHz.. Det
fungerer, men det kan sagtens blive hurtigere...

/jrm