Sv: [Forum] Tips til valg af distribution?

From: svend erik venstrup <svend@venstrup.dk>
Date: Fri Oct 29 2004 - 08:28:45 CEST

Hej

-[snip header]-

Jeg egentlig enig med dig i at det meget ofte kan forekomme "langhåret" at
vedligeholde en ["UNIX/Linux et all"], især fordi dialogboksene ofte
overlader hele det frie valg til brugeren, med brugerens større eller mindre
erfaring med opsætning. Jeg har ofte overvejet hvorfor udbredelsen af
["UNIX/Linux et all"] ikke var mere eksplosiv, en de sidste år har vist.

Unden at skulde gøre mig til "urakel" (nu håber jeg at det er stavet
rigtigt) vil jeg mene at det skyldes en lang række faktorer. Af disse ser
jeg som de væsentlige:

a: At der finden mange distrubutioner, hvær især med sine individuelle
fortolkninger af UNIX/Linux.

b: At det er nødvendigt at brugeren er intereseret i og har fornemmelse for
hvorleds et opperativsystem (forstået som operativsystem i bredeste
forstand, med printer, skanner, webcam, net, et all) fungerer.

c: Sidst men ikke mindst, forståelse for opbygning af HW.

-[rødme]-
Jeg synes at dit indlæg var morsomt, jeg ligefrem klukkede af grin over det.
Det er beklageligt at det på denne liste er nødvendigt at undertrykke
"humor".
-[/rødme]-

--
Hilsen/Regards svend-ev