[Forum] debina v/3.r2 "gpt-get update"

From: svend erik venstrup <svend@venstrup.dk>
Date: Sat Oct 23 2004 - 22:03:01 CEST

Hej

Ved at følge tråden fra denne mail kan I danne jer et overblik, hvad mit
problem er:
http://www.aauug.dk/emailarkiv/forum/2004-October/007011.html

Menn kort fortalt: Ved brug af "apt-get update" hentes 30 pakker (eller det
er opdateringslister) fra følgende 3 mirrors:
  ftp://mirrors.sunsite.dk
  http://security.debian.org
  http://non-us.debian.org
Det går fint, så det er ikke der problemet er, men når det er sket, kommer
mystikken, mrf følgrnd fejlmeddelse:

-[snip]-
Get:30 ftp://mirrors.sunsite.dk stable/contrib Release [100B]
Fetched 2944kB in 30s (95.7kB/s)
            Reading Package Lists... Done
E: Invalid record in the preferences file, no Package header
-[/snip]-

Ved hjælp af google har jeg fundet en beskrivelse af fejlen i:

http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=Bug%23187889

Jeg har læst lidt rundt omkring, men ikke rigtigt fundet en løsning på
problemet.
I følge beskrivelsen i foranstående "bugreport" drejer det sig om en fejl i
filen "/etc/apt/preference" jeg har sammenlignet den med en tilsvarende file
i debianguiden, og jeg kan ikke se nogen forskel.s
Jeg håber meget på hjælp fra listen.

--
Hilsen/Regards svend-ev
mail: svend(at)venstrup(dot)dk