[Forum] Hjælp til netkortsproblemer

From: Jesper Nexø Jørgensen <jesper_jorgensen@get2net.dk>
Date: Sun Oct 17 2004 - 13:45:52 CEST

Hej alle!

Først og fremmest: jeg er nyflytter her til listen (fra SSLUG), og hvis jeg
har ramt den forkerte mailliste, beklager jeg naturligvis! Men såvidt jeg
har forstået er her kun én liste?

Anyway. Mit problem er at jeg ikke kan få hverken mit 11 mbit really-cheap
trådløse kort eller det indbyggede VIA Rhine 100mbit kort til at virke. Det
trådløse bliver tilsyneladende ikke fundet, men der skal jeg have gang i
nogle drivere såsnart jeg får det indbyggede kort til at virke, så det tager
jeg senere :)

Jeg kører Fedora Core 3 test 2 – hvilket måske er årsagen til fejlen?
Kortet bliver detekterer under opstart, og det ser ud som om det virker
(ifconfig viser at eth0 er oppe, uden ip) – og selvom jeg angiver en ip
manuelt, så sker der ikke noget. Dmesg giver ikke nogle brugbare
oplysninger..så jeg er lidt på bar bund. Jeg har rodet med Linux tidligere
(da RedHat 5/6/7 var populære)..og skal igang med det igen.

Er der nogen derude som har en idé til hvad jeg kan prøve?

Mvh

Jesper