Re: [Forum] Failed to start from Harddisk

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Tue Oct 12 2004 - 17:51:54 CEST

Thomas Wessel wrote:

> Men her til morgen startede den ikke op uden problemer!!! Den ville ikke boote
> fra hd. Jeg har forsøgt med Suse cd #1 at vælge boot from hard disk men får
> bare "Failed to start from Harddisk".

Det kunne godt lyde som om, der er noget alvorligt
galt med den harddisk.

> Skal jeg forsøge med "Rescue System"?

Det lyder ikke som en god idé. I hvert fald ikke
før du har fuldstændigt styr på, hvad problemet er.

> Jeg spørger for en sikkerheds skyld fordi jeg netop i aftes lagde en del data
> over på den som led i at formattere min bærbare, og jeg vil meget nødigt miste
> denne data.

Har du en anden maskine, du kan prøve at kopiere
dem over på? (Hvis de da ikke allerede er tabt).

Beskederne fra kernen under opstart burde kunne
give en idé om problemets karakter. Men hvis en
maskine helt spontant holder op med at boote, så
er det ikke noget godt tegn.

Med RH/FC installeren kan man inden man påbegynder
installationen trykke Ctrl+Alt+F2 og få en shell,
hvor man f.eks. kan skrive dmesg for at se kerne
loggen.

--
Kasper Dupont