Sv: [Forum] boot, GRUB

From: <svend@venstrup.dk>
Date: Mon Oct 04 2004 - 23:03:12 CEST

> Hej

LT's

> jeg jeg mener man kan skriver som det står i grub.conf filen på
> commandline, altså f.eks:
>
> root(hd0,0)
> kernel /vmlinuz-2.6.5-1.327 ro selinux=0 root=/dev/md1 rhgb quiet
> initrd /initrd-2.6.5-1.327.img
>
> også skriver man boot
>
> hd0 er første harddisk på systemet, og 0 er første partition.

Problemet er at der hvor grub.conf burde være placeret:

/etc/grub.conf --> ../boot/grub/grub.conf

Er der ingenting?

Det som jeg har gjort er at bruge en, en disk distrubution "tomsrtbt".
Yderligere beskrivelse af denne linux distrubution, findes på:

 http://www.toms.net/rb/tomsrtbt.FAQ

Med tomsrtbt har jeg fundet at min RH9.0 er på /dev/sdd1, det som nu er
problemet er at få lavet en ny grub.conf.

Jeg har prøvet at finde en grub.conf, på nettet og er landet på en fra:

 http://www.fedoraforum.org/forum/archive/index.php/t-996.html

Men jeg synes at det virker en anelse uoverskueligt, at tilpasse den til min
situation.

--
Hilsen/Regards svend-ev
mail: svend(at)venstrup(dot)dk