Re: [Forum] Corrupted MBR

From: Christian Frier <frier@daimi.au.dk>
Date: Sat Oct 02 2004 - 13:06:03 CEST

Hej

On Sat, 2004-10-02 at 12:24, kaj krinsmoe wrote:

> jeg kom til at ødelægge MBR på C: partition.

..kom til ;-)

> Så installerede jeg Mandrake 9.2 på hda5 på samme HDD.
> Hvordan kommer jeg ind på min Windows 2k partition fra
> Mandrake for at redde nogen dokumenter?

Hvis den har et filsystem, kernen kan forholde sig til, så kan du jo
mounte den i hånden og kopiere filer over...

I 'gamle dage' kunne man springe ud af installationsprogrammet på
windows og få en prompt. Så genopretter 'fdisk /mbr' en standard mbr som
windows kan lide den... Men det er så længe siden jeg har prøvet at
installere windows at jeg ikke ved om det stadig er en mulighed... Hvis
du alligevel ikke kan boote op i Linux, så kan du jo fixe det
efterfølgende.

> Jeg oplevede også, at så snart Mandrake var forbundet
> til min Stofanet konto så blev Mandrake ubrugelig -
> hyperlinked knapper blev døde. Når jeg bootede fik
> jeg sort skærm med en masse 99-taller.

Kunne det ikke være noget DNS, der ikke kørte helt som det skulle? Det
kan give ret lange time-outs.

L 99 99 99 99 tyder på fejl i lilo. Det kan du forsøge at oprette ved at
boote fra en resque-CD... Her kan du jo også lave en boot sector, der
kan boote både linux og windows.

/Christian