[Forum] boot, GRUB

From: <svend@venstrup.dk>
Date: Mon Oct 04 2004 - 11:13:41 CEST

 Hej

 Jeg har en RH9 installation på en af mine maskiner,jeg går ud fra at HW
oplysninger er uden betydning i denne forbindelse, hvis ikke får I dem
promte.

 Under opstart udføres POST uden problemer, der findes de 4 SCSI enheder +
SCSI CD-rom som er installeret i maskinen. Men under GRUB's opstart kommer
følgende melding:

 GRUB version 0.93 (639K lower/ 195584K upper memory)

 [ Minimal BASH-like line editing is supported. For the first word, TAB
lists posssible command completions. Anywhere else TAB lists the possible
completions of a device/filename.]

 Jeg har prøvet mig frem til at der ikke er "loaded" en kerne, samt at
normale device navne ikke er gyldige (/dev/XXXX) i stædet vil den have nogle
i retning af (0x83), jeg føler mig en anelse på hærrens (eller rette LT's )
mark. Det er givetvis pærenemt, når jeg finder løsningen. Men indtil da er
det lidt af et benarbejde.

--
Hilsen/Regards svend-ev
mail: svend(at)venstrup(dot)dk