Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Keld Thomassen <mouseman@oncable.dk>
Date: Sun Oct 03 2004 - 09:18:50 CEST
web-interface: med din browser kalder du routerens ip adresse. min egen pc har adr. 192.168.000.099, så det tyder på at routeren er sat til at arbejde i området 192.168.000.xxx, og at den selv har 192.168.000.001. altså alle mine xxx.xxx.xxx skulle læses sådan at det er dem som routeren ikke ændre på, de er fælles for alle i jeres net. De tre sidste cifre er dem som ændres på i jeres net. Normalt i hjemmenetværk bruges 192.168.000.xxx og den som er dhcp server har så 192.168.000.001, men nogle steder bruges også 192.168.001.xxx og routeren på 192.168.001.001
192.168.0.1 er det samme som 192.168.000.001, nullerne kan udelades.

istedet for at skrive www.blabla.dk skriver du f.eks. 192.168.0.1 i din browser adresselinje. hvis det er din routers ip og den har web-interface så svarer den. Du kan også prøve at kigge i din netopsætning under, her er det routerens ip adresse der er opført som gateway ( burde det være ).

Telnet glemmer vi alt om, det har jeg ikke viden nok om til at kunne fortælle om.

mvh. Keld