Re: [Forum] Corrupted MBR

From: Torben Andersen <the.beauty@adslhome.dk>
Date: Sun Oct 03 2004 - 08:49:27 CEST

kaj krinsmoe wrote:

>Hi,
>jeg kom til at ødelægge MBR på C: partition.
>
>Så installerede jeg Mandrake 9.2 på hda5 på samme HDD.
>Hvordan kommer jeg ind på min Windows 2k partition fra
>Mandrake for at redde nogen dokumenter?

Jeg ville kompilere kernen med ntfsread, mounte den og redde dokumenter
ud med simpel kopiering. Alternativet (det hurtige) er at boote op på en
Knoppix og kopiere data fra defekt hd til den brugbare eller brænde en
cdrom med dem.

Jeg forstår dog ikke, hvordan du kan boote en Mandrake fra samme disk,
hvis MBR ikke virker ? Hvis du ikke bruger en bootdiskette, kan du bare
ændre i bootconfigurationen, således at Win bliver en option.

Hvis de nævnte begreber er volapyk, skal jeg nok lave en mere udførlig
beskrivelse.

MVH Torben