Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Sun Oct 03 2004 - 08:48:31 CEST

søn, 2004-10-03 kl. 02:31 skrev Kasper Dupont:
> Du kan f.eks. prøve at pinge broadcast adressen for
> at se, hvem, der svarer. Hvis det er et klasse C net

Hvordan finder jeg ud af om det er et klasse C net? Og hvad betyder
broadcast-adressen? Hvad betyder at broadcaste? Er det noget routeren
gør? Har routeren selv mere end en ip-adresse?

> finder man normalt broadcast adressen ved at skrive
> 255 som det sidste tal. Ellers kan du bruge ifconfig
> til at finde broadcast adressen. Nogle versioner af
> ping kræver at du skriver -b for at broadcaste.

Broadcaster man når man ping'er?

> Kommandoen kunne f.eks. se ud som denne:
> ping 192.168.0.255

Hvis jeg stiller for mange træls begynderspørgsmål, er der så nogen der
kan give mig et hint om hvor jeg kan læse om tingene? (Og sig ikke
Google, for den bruger jeg ofte timer på uden at finde det rette, -
formodentlig fordi jeg ved for lidt til at kunne finde på de rigtige
søgeord).

--
Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>