Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Sun Oct 03 2004 - 08:43:26 CEST

søn, 2004-10-03 kl. 08:34 skrev Keld Thomassen:
> Hej
> Printeren er sat op til at få tildelt en ip, så derfor kan du ikke
> finde dens ip ved at koble den direkte til din pc. Du kan ikke vide om
> den der får tildelt samme ip som den havde før.

Nå nej, det kan jeg godt se.

> I vores lille net er det routeren som tildeler ip adreseser, og hvis
> jeg vil vide hvilke ip'r der er i brug, bruger jeg routerens
> web-interface ved at kalde xxx.xxx.xxx.1,

Hvordan, "kalde"?

> så har jeg dens opsætnings muligheder, som bl.a. indeholder en log-bog
> hvor jeg kan se hvem der pt. er online og hvilke ip adresser de har.
> De står nævnt med de kendenavne som de selv har valgt i deres
> netopsætning. Ellers kan du slukke printeren og se hvilken ip som ikke
> længere er online. hvis din router ikke har et web-interface, så
> findes der en anden måde at tilgå den og sætte den op, kigge i dens
> log m.m. Ofte er det en telnet protocol som kan bruges.
> håber at det hjælper.
> mvh. Keld

Det lyder bestemt som noget der ville kunne hjælpe. Men umiddelbart ved
jeg ikke hvordan jeg skulle gå til det. Hvordan undersøger man om ens
router har et web-interface? Og hvordan bruger man en telnet protocol?

--
Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>