Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Christian Laursen <xi@borderworlds.dk>
Date: Sat Oct 02 2004 - 23:06:28 CEST

Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk> writes:

> Forinden brugte jeg en del tid på at prøve at finde en smartere måde at
> finde printerens IP på, men uden held. Til en anden gang, er der så
> nogen der ved noget? Flemming sagde noget med tcpdump, men da jeg ikke
> lige havde nogen hook ved hånden, kunne jeg ikke koble mig direkte på
> printeren. Er dét den eneste måde at gøre det på?

Du kan fx bruge nmap til at scanne en range af ip-adresser for at se, hvilke
der kan pinges.

Nedenstående vil scanne 192.168.1.0 - 192.168.1.255:
nmap -sP 192.168.1.0/24

Denne gør det samme, men med en lidt anden notation, som nok er nemmere for
de fleste:
nmap -sP 192.168.1.0-255

--
Christian Laursen