Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Sat Oct 02 2004 - 22:24:20 CEST

Tak for de mange gode forslag. Det viste sig at være dét med IP-adressen
der var "galt" (se nedenfor). Jeg fandt den nye IP-adresse ved at prøve
mig frem med ping (ændrede tallet i den sidste gruppe fra 1 og opefter)
indtil der var noget der svarede - ændrede så printerkonfigurationen, og
var heldig at det _var_ printeren jeg havde fundet.

Forinden brugte jeg en del tid på at prøve at finde en smartere måde at
finde printerens IP på, men uden held. Til en anden gang, er der så
nogen der ved noget? Flemming sagde noget med tcpdump, men da jeg ikke
lige havde nogen hook ved hånden, kunne jeg ikke koble mig direkte på
printeren. Er dét den eneste måde at gøre det på?

--
Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>