RE: [Forum] Saboterende fejl i SUSE Pro 9.0 installation

From: Thomas Wessel <tlw@ofir.dk>
Date: Wed Sep 29 2004 - 19:56:42 CEST

Jeg troede jeg svarede på tråden igår, men den er tilsyneladende ikke kommet
frem, eller jeg har af en eller anden grund ikke fået sendt svaret af sted.
Det var dog måske meget heldigt, da jeg er blevet klogere i mellemtiden.

1) (fredag) Tog backup af data, forsøger at skrumpe ntfs med Partition Magic,
for at få plads til linux, men Win vil ikke starte bagefter.
2) Rydder hele hd med en partition magic boot cd, og forsøger installation med
SUSE Pro, crasher. Forsøger med anden hd, crasher.
3) Skriver til forum, men noget gik galt med emailen eller med forumet
4) (sent i aftes) Jeg forsøgte at installere windows på den omtalte computer,
blot for at bruge dennes brænder til at brænde en SUSE Personal. Men der skete
det, at Windows installationen også crashede. Prøver med anden hd, men crasher
Win install igen. For god ordens skyld har jeg skrevet HELE fejlmeddelelsen
op.

<quote>
Der er fundet en fejl, og Windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadigelse af computeren.

PFN_LIST_CORRUPT

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du genstarte
computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre følgende:

Sørg for, at al ny hardware eller software er korrekt installeret. Hvis dette
er en ny installation, skal du spørge hardware- eller softwareproducenten, om
der er Windows-opgraderinger, som du muligvis har brug for.

Hvis problemet opstår igen, skal du deaktivere eller fjerne hardware eller
software, der er installeret for nylig. Deaktiver nogle indstillinger for
BIOS-hukommelsen, f.eks. caching eller afskygning.
Hvis du skal bruge fejlsikret tilstand til at fjerne eller deaktivere
komponenter skal du genstarte computeren og trykke på F8 for at vælge
Avancerede startindstillinger og derefter vælge fejlsikret tilstand.

Tekniske oplysninger_
*** STOP: 0x0000004E (0x0000008F,0x000015E6B,0x00015E6F,0x00000000)
</quote>

Jeg har intet nyt hardware installeret i måneder, og jeg har tjekket at alt
sidder ordentligt fast. Jeg husker ikke om jeg rent faktisk afbrød Partition
Magic, men jeg husker at det i hvert tilfælde sluttede med en fejlmeddelelse,
efter at have kørt ufatteligt langsomt i lang tid.

Har jeg beskadiget min BIOS?

Venlig hilsen
Thomas Wessel

PS. Beklager at dette falder lidt uden for Unix/Linux.

<lars_erik_soerensen@get2net.dk> =====