Re: [Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Mon Sep 27 2004 - 11:10:08 CEST

gunner carstens wrote:

> Hvis du kan pinge printeren er det ikke switchen det er galt med... Så
> det kunne du prøve.

Jeg kom lige til at tænke på, at der er så vidt
jeg kan gennemskue ikke nogen oplagt måde at
kende printerens IP adresse.

Jeg vil gætte på, at printeren bruger DHCP til
at få sin IP adresse, og det er så routeren,
der tildeler en.

Hvis både printer og router har været afbrudt,
så er der vel ingen af dem, der kan huske hvad
IP adresse printeren har haft sidst. Under de
omstændigheder kunne jeg forestille mig, at
printeren har fået en ny IP adresse.

Hvis printeren har fået ny IP adresse og alle
computerne er konfigureret med den gamle er
det klart, at det ikke virker.

(Der er selvfølgelig stadig mange andre mulige
(og umulige) forklaringer.)

--
Kasper Dupont