[Forum] Saboterende fejl i SUSE Pro 9.0 installation

From: Thomas Wessel <tlw@ofir.dk>
Date: Mon Sep 27 2004 - 09:12:11 CEST

Hejsa

Jeg har et hold cd'er til SUSE Pro 9.0, som jeg tidligere, for ca. en måned
siden, har brugt til en installation på min bærbare, uden problemer. Her i
weekenden har jeg forsøgt at installere med samme cder på min stationære. Men
ved hver installation får jeg en række fejl præcis 16% inde i cd 1:

Installation of package (...) failed

og under details:
ERROR(instTarget:E_RpmDB_subprocesses failed

hvor (...) erstattes med følgende:
gdb-5.3.92-10.i586
gettext-0.12.1-71.i586
diffutils-2.8.1-203.i586
gnome-mime-data-2.2.1-91.i586

resten gider jeg ikke skrive, men efter i alt 29 fejl (alle sammen med .i586),
hvor proces baren er gået fra 16% - 20% crasher installationen, nogle gange
ved at fryse andre gange ved at forlade det grafiske miljø og give en besked a
la "Error - Installation aborted", som ikke giver megen hjælp.

Som sagt har jeg brugt den samme cd før uden nogen som helst problemer og den
har absolut ingen ridser. Nogen Idé om, om jeg kan gøre noget anderledes?
Eller skal jeg blot forsøge med en anden distribution?

Venlig hilsen
Thomas Wessel