[Forum] Printerproblem ved ny switch

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Sun Sep 26 2004 - 20:45:46 CEST

Hejsa.

I mit kollektiv er vi 7 personer der deler en adsl-forbindelse. Vi har
derfor en router og en switch. Desuden har vi en netwærksprinter: en
Brother-1470N. Den plejer at virke fint -vi har haft den i 1½ år.

Men for nylig fik vi en ny switch, og nu kan vi ikke få kontakt til
printeren. En lpq på min maskine siger "ready and printing" - men der
sker bare ikke noget.

Kan det have noget med den ny switch at gøre? Vi fik en ny fordi vi
pludselig ikke kunne komme på nettet. Dét problem løste den.

Det kan også være at det er noget helt andet. Men jeg kan ikke finde ud
af hvad. Jeg har bladret i manualen - især under fejlfinding - men har
ikke kunnet finde noget der beskrev problemet. Vi har prøvet at skifte
kablet mellem printer og switch. Det hjalp ikke.

Nogen ideer?

--
Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>