[Forum] Grub

From: Karin og Helge <karin_helge@privat.dk>
Date: Sat Sep 11 2004 - 13:51:18 CEST

Hej
Det drejer sig om SuSE
Indtil ver. 9.0 kunne man som bekendt blot starte op på Cd1 hvis MBR var overskrevet f. eks. efter geninstallation
af Windows der jo som bekendt ikke kender til ikke at overskrive MBR. Efter opstart kan man benytte YaST og
geninstalleret GRUB i MBR eller hvis man sværger til textbaseret gå i konsollen og med få kommandoer genskrive
MBR og så var alle glade.
Men, den mulighed er nu fjernet i SuSE 9.1 her har du ikke mulighed for at vælge "boot installeret system"
OK så vælger jeg "rescue" efter opstart mounter jeg partitionen hvor grub er installeret med kommandoen
mount -t reiserfs /dev/xxx.x /mnt
jeg vælger så at geninstallere GRUB i MBR med de selvsamme kommandoer som jeg har brugt utallige gange og
som virker hver gang, ved kommandoen "setup (hd0)" får jeg lutter posetive tilbagemeldinger
succeed
succeed
succeed

Der er kun et lille "men" det er absolut ingen succes, er der nogen der har en forklaring

MVH