[Forum] Placering af partitioner f ør installation af dual boot

From: Thomas Wessel <tlw@ofir.dk>
Date: Sun Aug 29 2004 - 19:21:07 CEST

Jeg installerede for godt en måned siden Suse på min laptop, men fandt
desværre aldrig ud af at sætte opløsningen op i 1024, da jeg syntes det var
vældigt frustrerende er jeg nu gået tilbage til windows. I stedet vil jeg
forsøge at installere suse på min stationære, "ved siden af" min windows
partition. Jeg har læst howto'en på Suse cd'en, at jeg skal ændre mine
partitioner, så der bliver plads til Suse. Jeg har Partition Magic, så det er
ikke umiddelbart noget problem, men jeg har dog et spørgsmål:

Hvordan skal de forskellige partitioner placeres på disken. I PartitionMagic
er disken vist som en lang linie, og man kan selv vælge hvor partitionerne
skal placeres.

Jeg mener at have hørt, at den partition, der bootes fra, skal ligge først på
disken, og resten er ligemeget, men jeg er i tvivl.

Venlig hilsen
Thomas Wessel