[Forum] Hjemme hos... Martin, Torsdag d. 26 August 2004 19-22

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Wed Aug 11 2004 - 15:43:09 CEST

Jeg inviterer til endnu et "Hjemme hos...", se
http://internetsnedkeren.dk/index.php?id=340,
for information om sidste møde.

"Hjemme hos..." er et forsøg på at opnå følgende:

o Møde andre Linux-brugere.
o Lære mere om Linux, under hyggelige og uformelle former.
o Få inspiration til hvad man kan bruge Linux til og hvordan.

Hvis nogen gerne vil vise Unix frem vil vi selvfølgelig gerne se på
sagerne...

Emnet er oversættelse. Hvordan oversættes fx Gnome til Dansk.
Nøgleordene er gettext, intltool, po-fil, emacs po-mode og vejledning.
Målgruppen er begyndere og let øvede linux brugere som er interesseret i
oversættelse af fri- og åben-kildekode.

Dagsorden
---------
 1) Introduktion til oversættelse
 2) Gennemgang af hjælp til selvhjælp
 3) Demonstration
 4) Praktik

Jeg bor i den vestlige del af Århus og har plads til 4 gæster.

Hvis ovenstående lyder interessant, så skriv et e-brev til mig.
De 4 gæster vil modtage uddybende information fra mig.

Venlig hilsen

--
Martin Willemoes Hansen