Re: [Forum] Inkompatibel RAM?

From: Marie Lund <marielund@post.cybercity.dk>
Date: Wed Jul 21 2004 - 23:05:59 CEST

Tak for hjælpen til Torben, Kasper og jer andre.

tir, 2004-07-20 kl. 17:56 skrev Torben Andersen:
> To løse skud fra hoften (og du har selv været inde på det ene):
>
> 1) Ser din bios rammen ?? Prøv evt. at ligge memtest86 ind i bootmenuen
> og se hvad den siger. Hvis bios og memtest siger 128 MB ram:

Det gør de.

> a) Rammen er defekt eller kan ikke køre med dit chipsæt. Er du
> sikker på, at Chipsættet virker med modullet ? Hvad med en biosupdate ??

Det er vist det med chipsættet, som er Intel i440BX. Jeg ringer til
ITbutikken i morgen og spørger om de synes jeg skal bytte til en
PC100-klods eller "bare" til en dobbeltsidet PC133-klods. (Min gamle, nu
defekte dobbeltsidede PC133-klods VAR jo kompatibel, selv om den ikke
"burde" være det).

Er der nogen grund til at foretrække det ene frem for det andet?
(Kvalitet, pris, fremtid, andet...).

Marie