Re: [Forum] Installering / anvendelse af memtest

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Wed Jul 21 2004 - 22:10:44 CEST

Marie Lund wrote:

> Og når det er sket, så startes memtest ved hver opstart, eller hvad?

Den skal startes når du vil teste RAMen. Den vil komme
til at stå som en ekstra valgmulighed på menuen.

> Da vi kørte memtest på min gamle RAM, blev den ved indtil man escapede.

Ja, sådan fungerer memtest86. Den kører uden OS, og
bliver ved indtil man rebooter ved at trykke på esc.

> Skal jeg gøre dét ved hver opstart, så?

Nej, kun når du vil teste RAMen.

> Eller fungerer det anderledes når det ligger i grub.conf?

Du kan vælge ved opstart om du vil starte Linux eller
memtest86.

> Og den skal bare stå nederst, efter alle kernerne???

Du bestemmer selv hvilken rækkefølge indgangene skal
stå i. Men nederst er et udmærket valg. (hver indgang
starter med en title line. Og linierne før den første
title linie skal du bare lade blive stående i toppen.
Men hvis du bare sætter den nye nederst er det svært
at gøre noget galt).

--
Kasper Dupont