Re: [Forum] Installering / anvendelse af memtest

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Wed Jul 21 2004 - 19:45:31 CEST

Marie Lund wrote:

> Ok, har fundet ud af at skrive "cat /etc/fstab". Det giver
>
> LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
> LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2
[...]
> Kan jeg bruge de der labels i /boot/grub/grub.conf - eller hvordan
> finder jeg ud af hvad der skal stå? Og er det den øverste eller den
> næstøverste linje jeg skal bruge?

Jeg tror ikke GRUB kan finde ud af at bruge disse labels.
Men jeg må indrømme, at jeg aldrig har afprøvet det.

Hvilken linie du skal bruge afhænger af, hvor memtest86
filen ligger. Hvis man har installeret rpm pakken på FC1
ligger den i /usr/lib/memtest86/memtest86, jeg ved ikke
om det samme er tilfældet i FC2, det kan jo være de har
flyttet den til /boot, som ville være et mere passende
sted.

Men jeg kan prøve at forklare det i begge tilfælde. Under
alle omstændigheder skal vi først finde nummeret på
partitionen, til det formål er det mest pålideligt at
bruge stat kommandoen. Så prøv at skrive:

stat / /boot /usr

--
Kasper Dupont