[Forum] Skaermoploesning, vistnok forkert driver

From: Thomas Wessel <tlw@ofir.dk>
Date: Wed Jul 21 2004 - 13:21:05 CEST

Hejsa

Nu har jeg leget lidt med min nye SuSE, men der er isaer en ting, der generer
mig, at
den koerer 800x600. Naar jeg gaar ind for at skifte i Control Center - Desktop
- Size
and Orientation, kan jeg kun vaelge 800x600 og 600x480. Jeg gaar ud fra at jeg
skal have
installeret en bedre driver til min skaerm eller grafikkort, men hvordan goer
jeg?

Jeg har en baerbar Acer TravelMate 620, og har fundet foelgende
specifikationer:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/TravelMate_62x/manual/620-e-ug.pdf

Display
" Thin-Film Transistor (TFT) liquid crystal display (LCD) displaying 16- bit
high color
up to 1024 x 786 eXtended Graphics Array (XGA) resolution for 13.3 and 14.1
and 1400 x
1050 Super eXtended Graphics Array + (SXGA+) resolution for 15
" 3D capabilities
" Simultaneous LCD and CRT display support
" S-video for output to a television or display device that supports Svideo
input
"Automatic LCD dim" feature that automatically decides the best settings for
your
display and conserves power
" Dual display capability

Display and video
[...]
" 4X AGP bus with 3D acceleration
[...]

Jeg kan ikke ud fra det her se, hvilket grafikkort jeg har i. Hvis det er
essentielt at
vide det, hvordan finder jeg saa ud af det?

Venlig hilsen
Thomas Wessel