Re: [Forum] Inkompatibel RAM?

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Tue Jul 20 2004 - 21:10:38 CEST

Marie Lund wrote:

> Jeg har købt et nyt enkeltsidet RAM-modul på 256 MB. Det hedder
> "KVR133X64C3/256". Mit system finder kun 128 MB af de 256.

Jeg har fået at vide at det er hvad man kan forvente
men nogle motherboards, der kun understøtter 256MB
moduler, hvis de er dobbeltsidet. Jeg har selv for
nogle år siden købt en maskine, hvor de fortalte
mig, at hvis jeg ville sætte 256MB moduler i skulle
de være dobbeltsidet, ellers ville den kun kunne
bruge de 128MB.

> PC133 modules MAY NOT BE BACKWARD COMPATIBLE to PC100 machines
> Systems using the 440BX, 810 or 810e chipsets should only use PC100
> memory.

Jeg tror ikke et har noget at gøre med PC100/PC133
problemer.

--
Kasper Dupont