Re: [Forum] Fordrag, lad mig stikke hovedet frem

From: David Nielsen <dnielsen@breakmygentoo.net>
Date: Mon Jul 05 2004 - 13:56:58 CEST

Jeg ved ikke hvor meget jeg vil være i stand til at fortælle folk om
Windows programmer under Linux vha. WINE - der som jeg har den holdning
at hvis jeg ville have en god platform til at kører Windows programmer
ville jeg bruge Windows.
Jeg vil heller vise FOSS alternativer til populære programmer. En aften
hvor vi vise FOSS på Windows kunne være en ide - hvorfor du bør bruge
Mozilla istedet for IE og den slags ting. Den gradvise måde at
konvertere folk på.

Jeg synes det er vigtigt at vi ikke bare emulere Windows, men aktivt
promovere og benytte åbne standarder og programmer. Vi husker vel alle
hvordan OS/2 døde... Bedre <foo> end <foo> holder simpelthen ikke.

Men baseret på den nuværende feedback lader det til at vi skal reklamere
en hel del for sådanne Linux for begyndere fordrag - da de fleste
medlemmer i AAUUG er mere interesseret i tekniske fordrag.. De fleste af
os kan sikkert installerer LFS med bind for øjnene, hvad skal vi med et
fordrag om grafiske miljøer.

En sjov ide kunne være at overtale et medlem til at tage et program op
til vores hyggemøder om vise det til de andre medlemmer - bare sådan..
10-15 min, det her er sejt, løb hjem og installer det..

Nå ja, og hvornår holder vi installfest igen, det plejer at være sjovt -
og en god mulighed for at introducere nye mennesker til AAUUG og UNIX.

- David