Re: [Forum] LaTeX ikke med per default?

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Mon Jun 14 2004 - 12:34:46 CEST

Hej,

On Mon, 2004-06-14 at 10:49, Marie Lund wrote:
> Jeg har - meget mystisk - fået følgende besked:
>
> bash: latex: command not found

Det er ikke så mystisk. Programmet 'latex' er bare ikke installeret.

> Hvordan finder jeg ud af hvad der er i vejen? Da jeg installerede Fedora
> 1, gik det hele af sig selv (tror jeg nok). Så jeg havde regnet med det
> samme nu, med Fedora 2.

Du skal højest sandsynligt have fat i en pakke kaldet noget i retning af
'tetex-*.rpm' eller måske 'tetex-latex-*.rpm'.

Mvh
Brix

PS: Det lyder som om du har mange problemer med den valgte
Linux-distribution; har du overvejet at prøve en anden, mere færdig
distribution?

--
Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>