Re: [Forum] ... when attempting to contact localhost

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Sat Jun 12 2004 - 13:21:56 CEST

Marie Lund wrote:

> Jeg får "command not found" både ved "service" og "chkconfig". What to
> do?

Normalt er /sbin kun i stien hvis man er logget ind
som root. Og hvis du bruger su til at starte en root
shell, skal du være opmærksom på, at "su" kommandoen
normalt ikke sætter stien op, du skal skrive "su -"
i stedet for.

> Jeg har også kørt følgende (efter råd andetsteds fra). Men det var vist
> bare for at se om Apache overhovedet var installeret:
>
> [ml@localhost ml]$ rpm -qa | grep http
> httpd-manual-2.0.49-4
> httpd-2.0.49-4
> [ml@localhost ml]$ ps aux | grep http
> ml 2276 0.0 0.1 4724 516 pts/1 S 11:20 0:00 grep http
> [ml@localhost ml]$

Det ser ud som om den er installeret men ikke startet.
Det var også hvad jeg ville gætte på udfra din første
forklaring.

--
Kasper Dupont