Re: [Forum] ... when attempting to contact localhost

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Sat Jun 12 2004 - 01:52:46 CEST

Marie Lund wrote:

> Efter en reinstallation (Fedora 2) får jeg nu "The connection was
> refused when attempting to contact localhost" når jeg i min browser
> forsøger at se min hjemmeside på "http://localhost/coconuts/index.html".
> Filerne ligger i "/var/www/html/coconuts", og det plejer at virke. Hvad
> kan det mon være jeg mangler?

Det lyder som om du ikke har startet webserveren op. Prøv:
  service httpd status
for at se om den kører. Den kan startes og stoppes med
  service httpd start
  service httpd stop
Du kan bruge checkconfig til at se om den er sat til at
starte automatisk ved boot:
  chkconfig --list httpd
Og du kan angive, om den skal startes automatisk med
  chkconfig httpd on
  chkconfig httpd off

For sending spam use kasperd@kd.lir.dk and abuse@kd.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.