[Forum] Java problem

From: Keld Thomassen <mousemanly@oncable.dk>
Date: Sun May 30 2004 - 09:29:43 CEST
Jeg har problemer med at få java til at spille på min Mandrake 10.0 (opgraderet 9.2).

I forbindelse med installation af et personligt digital signatur, fik jeg af TDC's installations-site den besked at jeg ikke havde nogen java installeret. Beskeden følger her:

Vi kan se, at du ikke benytter den rigtige type Java på din pc. (Du benytter Java-typen: (ingen fundet) ).

Du kan hente den rigtige type her.

Jeg hentede derfor den rigtige hos SUN og valgte at hente den i RPM format. Hos SUN var der også en java tester som jeg prøvede og ganske rigtig havde jeg ingen java. Installationen forløb uden problemer, der var en ekstra ting som skulle installeres pga. af afhængighed sagde pakke-styrings-systemet i Mandrake. Jeg vendte tilbage til TDC for at installere min singnatur og fik nøjagtig den samme besked som sidst. Det blev igen bekræftet hos SUN. Nu kiggede jeg på det link som jeg skulle lave fra java installationen til min browsers plugin dir, og det viste sig at der var blevet lavet en link til et bibliotek istedet for et til en fil. Jeg slettede det link og oprettede så manuelt et link i /usr/lib/mozilla-1.6/plugins til /usr/java/j2re1.4.2_04/plugin/i386/ns610-gcc32/libjavaplugin_oji.so ved at trække den fra et vindue til et andet og vælge 'link her' i menuen der kommer frem når jeg slipper filen. Nu fik jeg min java godkendt hos SUN. Nu kunne de se hvilken java jeg havde og hvilket styresystem jeg bruger, og jeg kunne se den lille mand hoppe rundt.  Tilbage til TDC - Den samme besked igen ???? Hvorfor kan TDC ikke se min java ??? ( har lagt en fejlmeddelelse hos TDC )

Det slutter ikke her. Jeg kan heller ikke komme ind på min netbank hos Djurslandsbanken. Har snakket med dem:
Jeg har forhørt mig ved vores udviklingsafdeling, og kan oplyse at man
hverken anvender Active X komponenter eller VBScript, i forbindelse med
portalen.
Hvad kan det så være - Er SUN's test ikke fyldestgørende?
Har også lavet et java-link til min Firefox browser ( min foretrukne browser ) Har jeg forstået det rigtigt: at hvis jeg laver link'et direkte i browserens installations-dir's plugin-dir (/usr/lib/mozilla-1.6/plugins) i stedet for i mit home/.Mozilla/plugins-dir så virker den for alle oprettede brugere?

Keld Thomassen