[Forum] Re: changing horses

From: Krinsmøe <kkrinsmoe@stofanet.dk>
Date: Sat May 29 2004 - 23:29:13 CEST

Hi,
jeg har fulgt med på Forum en tid og nu ser jeg et "sprog", der siger mig noget, nemlig:

"gunner carstens wrote:

> så derfor ville det være ret fedt at møde nogen der nogenlunde er på
> samme niveau.
>
> Så mit initiativ er at jeg kunne tænke mig at lave en "Hjemme hos..."
> aften, herhjemme hos mig selv. Der er plads til 4
>
> Hvad synes I om denne ide?

FEDT!
Det vil jeg gerne være med i.

Men som Marie var inde på, hvorledes finder vi hinandens niveau og måske
også interessant - hvilke områder har vi fælles interesser i. Jeg har
f.eks. p.t. ingen interesser i hjemmesider, programmering, eller andet
produktivt. Min interesse er lige nu at få mit første seriøse Linux
system til at overtage ALLE opgaver som mit Windows system tidligere (
stadig ) varetog. Først når den kan det og jeg har styr på hvordan jeg
fik den til at gøre det, kan der blive tale om at fjerne Windows.

Det er meget fint med mailing lister, men jeg har brug for mere end det
her i starten. Senere når jeg har fået mere styr på Linux, vil jeg uden
tvivl kunne udnytte listerne bedre.
                    Keld Thomassen"

Den oven-nævnte problematik - overgangen fra Windows 2000 til Linux - er for en gangs skyld noget som er på mit niveau. Jeg har selv flere gange forsøgt at installere Linux (RedHat, Mandrake) på en Dell notebook, uden held.

Men det er de efterfølgende problemer, som jeg forventer, der har hæmmet mig. Er der et specifikt forum for den slags?

Og så har jeg brugt megen tid på at geninstalere Win2k hver gang jeg har haft problemer med Virus. Men Norton Internet Security (senest 2004) har været ret så effektiv. Men at lære at bruge de virus værktøjer på NIS har også været tidskrævende - tid som kunne have været brugt bedre på Linux!

Kaj Krinsmøe
mailto:kkrinsmoe@stofanet.dk