Re: [Forum] Tidy for Fedora 1

From: Henning C. Nielsen <barran@barran.dk>
Date: Wed May 26 2004 - 22:57:09 CEST

On 26/05-04 22.41, Henning C. Nielsen wrote:

> Det er næsten rigtigt. Du skal skrive:
>
> apt-get install tidy
>
> Måden hvorpå man kan se om et program er i pakkelisterne er ved at skrive:
>
> apt-cache search <program>
>
> Det er muligt at du skal skrive apt-get install htmltidy for at installere tidy. Jeg har ikke en fedora installation jeg kan teste på (eller debian).
>
> Du skal da også lige have manualen til Apt:
>
> http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/
>
> RTFM! :)
>
> Håber det kan hjælpe dig.

> [...]

Jeg glemte vist at sige at linierne skal smides i /etc/apt/sources.list selvom jeg ikke regner med det er nødvendigt, så for korrekthedens skyld.

Den Apt jeg installerede da jeg legede med Core 1 var fra denne side: http://www.fedora.us/wiki/FedoraHOWTO
dvs. http://download.fedora.us/fedora/fedora/1/i386/RPMS.stable/apt-0.5.15cnc6-0.fdr.11.1.i386.rpm

Måske kan du lave apt-get install apt.
Ellers er måden: rpm -Uvh /sti/til/rpm/apt-0.5.15cnc6-0.fdr.11.1.i386.rpm

--
Henning C. Nielsen aka barran
Homepage: http://barran.dk