[Forum] "Hjemme hos... " Et medlems initiativ for medlemmer af aauug

From: gunner carstens <g.c@mail1.stofanet.dk>
Date: Tue May 25 2004 - 22:58:19 CEST

Hej medlemmer af aauug.

Efter i nogle år at have hørt på hvor dårligt medlemmerne er til at
blive aktive i denne forening har jeg
forsøgt at tænke mig lidt om (ikke let, indrømmet, mange har lettere ved
det end jeg ) og finde ud af, hvad
det egentlig er jég gerne vil have ud af gruppen.

En god gruppe består (for mig) ikke af en bestyrelse og nogle menige
medlemmer. En gruppe består af
mange små grupper. Jeg kan da godt se at bestyrelsen kommer til at kende
hinanden, men det laver man
ikke, i mine små øjne, en god gruppe af. Gruppen skal bestå af små
grupper. Ikke nødvendigvis udvalg
med navne og andet fint, men bare små grupper af folk der kender
hinanden, hilser på hinanden, ved
noget om hinanden og folk der måske kunne tænke sig at lave et eller
andet sammen. For sig selv eller
for en større del af gruppen/foreningen.

Så mit første ønske er at komme til at kende nogle flere i foreningen.
Jeg er kommet til mange møder og er
vel på hilsefod med en to tre stykker :-(

Mit andet (og sidste, så skal jeg ikke trætte jer mere) er at jeg gerne
vil lære mere og mere om linux (og måske
BSD også, hvis nogen kan overtale mig). Derfor vil jeg gerne finde nogen
der er LIDT bedre til unix (lad os
kalde det dét) som jeg kan lære noget af, og nogen der er LIDT mindre
erfarne end jeg, så jeg også kan lære
noget fra mig. Folk der ved MEGET mere end jeg, kommer let til at tale
hen over hovedet på mig og så er begges
tid spildt, så derfor ville det være ret fedt at møde nogen der
nogenlunde er på samme niveau.

Så mit initiativ er at jeg kunne tænke mig at lave en "Hjemme hos..."
aften, herhjemme hos mig selv. Der er plads til 4
så det bliver ikke nogen stor forsamling, men de fremmødte kan så se min
linux installation, se hvordan det netværk jeg
har, er bygget op og ser ud; se hvilke ting jeg har haft succes med at
få til at køre, og se hvilke ting jeg bakser med og har
svært med.

Vi kan så tale sammen, udveksle mail, ICQ, MSN, Jabber, AIM, hjemmesider
osv så vi kan holde kontakten ved lige -
og så en 6 til 8 uger senere kan vi mødes hos en af de andre så jeg (og
de andre) kan se et nyt system, få lidt snak, udveksle
lidt hygge, kaffe, erfaringer og lignende. Vi kan så lave et referat til
hjemmesiden/hyggemøde/olign hvor vi fremlægger lidt
om hvad vi har talt om og set.

Hvad synes I om denne ide?

Jeg lige se responsen på dette indlæg -så vil jeg finde en dato hvor jeg
inviterer til det første "Hjemme hos..." møde her hjemme
hos mig.
mvh Gunner