RE: [Forum] opfølgning til FOREDRAGSUDVALG, 7 små indskud,

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Fri May 21 2004 - 22:59:35 CEST

fre, 2004-05-21 kl. 21:33 skrev Thomas Wessel:
> Men hvis vi tager udgangspunkt i at foredrag er ønsket, hvilket jeg tror de
> er, og arrangementer i det hele taget.

Jeg ser at medlemmer er glade for foredrag, de sidste to foredrag jeg
var til i AAUUG var der omkring 20 medlemmer tilstede.
Det vil være sundt at have en veksling mellem praktik, foredrag, ture,
... hvis det kan lade sig gøre, efter min mening.

> SÃ¥ mener jeg netop at udvalg er det
> bedste første skridt. Under generalforsamlingen blev der fortalt om et
> tidligere samarbejde med Prosa (som jeg ikke ved hvad er),

PROSA er en fagforening og akasse for IT-fagfolk. Se mere her:
http://www.prosa.dk

> ikke vil nå frem til foreningen. Udvalget kunne evt. tage sig af at arrangere
> det, og (vigtigt) få brugbar respons fra deltagere.

Respons idéen synes jeg er vældig god. Endnu har jeg ikke set denne
idé været implementeret til møderne i AAUUG, det vil jeg gerne gøre
noget ved.
Konkret kunne et simpelt kommentar-skema gives til hvert møde for
respons og returneres til de ansvarlige for mødet.

> Hvis en ildsjæl i bestyrelsen påtog sig den samme opgave ville det sikkert
> blive ligeså godt, men dels for at ikke at lægge alt arbejdet på bestyrelsen
> så de kører trætte i det og dels for at få flere medlemmer engageret, synes
> jeg at udvalg er en bedre idé. Bestyrelsesmedlemmer kan jo også deltage i
> udvalg.

Enig, jeg synes _ikke_ bestyrelsen skal være en "Stop Energy" for en
"Forward Motion" ie et medlem med en lyst til at udføre en idé,
tværtimod mener jeg at bestyrelsen skal opmuntre medlemmer til at
deltage aktivt i foreningen.
Dog skal bestyrelsen sørge for at der er struktur, orden og at der
bliver arbejdet for foreningens interesser.
Se mere om SE og FM her: http://www.userland.com/whatIsStopEnergy

--
Martin Willemoes Hansen
E-Mail	mwh@sysrq.dk	Website	mwh.sysrq.dk