Re: [Forum] 7 smć indskud

From: Martin Willemoes Hansen <mwh@sysrq.dk>
Date: Thu May 20 2004 - 18:23:51 CEST

tor, 2004-05-20 kl. 02:05 skrev Thomas Wessel:
> Hejsa
>
> Efter at have vĂŠret med til generalforsamlingen fĂžler jeg mig velkommen, og
> mÄske endda en smule forpligtet til at komme med mine meninger og forslag i forhold til
> foreningens fremtid. Jeg vil i punktform fremlÊgge alle mine idéer nu hvor jeg husker dem
> og nu hvor jeg har gejsten.

Dejligt at hÞre at du fÞler dig velkommen :) Dine idéer er ogsÄ
pÄskÞnnet.

> 2) FACILITETER - HANDS ON. Til generalforsamlingen var der interesse for at
> foredrag og andre aktiviter blev kombineret med en form for praktisk arbejde, det vil i
> praksis sige noget med at afprÞve det pÄ en comp undervejs eller ligeefter. Det lÞd fra
> bestyrelsen til at det ikke altid var helt let at fÄ adgang til computere, som mÄtte
> benyttes til dette.

En mulighed i det nuvÊrende mÞdelokale kan mÄske vÊre at benytte
computerne som terminaler op mod en Linux Terminal Server, sÄledes at
man ikke behÞver at installere noget pÄ dem, men blot boote dem fra en
diskette.
Om det er noget vi har lov til at gĂžre ved jeg ikke. Desuden mangler vi
en LTS, lÞsningen pÄ dette kan mÄske vÊre via sponsorat.

> Jeg har en bekendt der underviste i netvĂŠrk i Ungdomsskolen i
> Skanderborg, og denne stilte et helt lokale til rÄdighed kun til den slags aktiviteter. PÄ en
> eller anden mÄde fik de faktisk skaffet ca. 8 computere (ca. 500mHz) til lokalet. Jeg tror
> bare de har vÊret ude og spÞrge forskellige firmaer og mÄske skoler efter gamle
> kasserede computere. Jeg ved selvfĂžlgeligt ikke, om gamle computere vil vĂŠre
> tilfredsstillende at eksperiementere med, men personligt er min linux box kun 350mHz.

Hvis det er som terminaler er 133MHz med 32MB okay.

> [...]
> foreninger, og hvis vi er interesseret i at fÄ et lokale, hvor vores computere kan stÄ
> altid, sÄ kan vi mÄske tale vores sag ved at pointere at vi til gengÊld ikke koster noget i
> tilskud pr. medlem. Jeg ved selvfĂžlgeligt ikke hvad det er I har forestillet jer eller
> hvad i Þnsker? Nogle vil mÄske hellere sidde i et flot mÞdelokale lidt sjÊldnere nÄr det kan
> lade sig gÞre, og evt. basere det pÄ at folk selv medbringer computere. Hvis vi havde
> vores eget lokale kunne vi ogsÄ lave en lille indtÊgt ved salg af sodavand og slik.

SĂ„ vidt jeg husker har der vĂŠret medbragt en kasse sodavand til nogle af
mÞderne, men de var vist gratis sÄ hut jeg visker.

> [...]
> dygtige proffessionelle foredragsholdere til at komme, mulighederne for at
> deles med andre foreninger om sÄdanne foredrag (UNF har bl.a. haft foredrag om
> virus og 3d programmering), mulighederne for at tage entre til sÄdan et
> arrangement, mulighederne for at fÄ et firma til at sende en reprÊsentant ud
> og holde foredrag som en form for reklame, mulighederne for at tage afsted til
> foredrag andre steder osv. Udvalget skulle ogsÄ undersÞge hvad vores aktive
> medlemmer har lyst til af foredrag, og hvad de samme personer evt. har lyst

Det er efter min mening en nÞdvendighed med gode foredrag, det er nÄr
jeg ser at der vil blive afholdt et godt foredrag at jeg fÄr lyst til at
komme ned i aauug.dk

> [...]
> foreningen, specielt medlemmer der har lyst til det sociale engagement, sÄ vil
> det mÄske kunne lade sig gÞre at opsÞge disse folk. Jeg var i marts til
> informationsmÞde pÄ au om datalogi. De ca. 40 fremmÞdte var helt klart
> potentielle medlemmer. Man kunne sende en person fra foreningen ud til sÄdanne
> arrangementer og tale 1-2 minutter for forsamlingen om foreningen. LigesÄdan
> kunne man opsÞge datalogi hold pÄ gymnasier og handelsskoler, datamatikerhold
> og pÄ datalogistudiet pÄ au. Det kunne ogsÄ ske vha. flyers.

Rigtig god idé, dels at medlemmer indrapportere interessante
informationer til aauug.dk og at medlemmer kan distribuere informationer
(flyers ...) til potentielle nye medlemmer.

> 6) HJEMMESIDE. Jeg har nogen gange haft det indtryk at linuxfolk synes bedst
> om den primitive stil, sÄ det hele kan ordnes i en oplÞsning ringere end
> gameboy. Derfor synes jeg nu alligevel at forumet er lidt for primitivt, bare
> min mening, jeg tror ikke jeg behĂžver at uddybe det her, selv dem, der er
> tilfredse, ved nok godt hvad jeg mener. Man kunne nedsĂŠtte et udvalg der
> skulle tage sig af at shine hjemmesiden lidt op.
aauug.dk er meget spartansk og mangler en hel masse information fra den
gamle website aalug.dk, det hÄber jeg meget pÄ at vi snart fÄr under
kontrol.

> 7) FONDE. Umiddelbart ved jeg egentligt ikke hvad vi skal bruge penge til, men
> hvis vi f.eks. stÞdte pÄ en oplagt foredragsholder som vi ikke har rÄd til, sÄ
> er der mulighed for at sÞge i fonde. Og mht. lokaler sÄ har Carlsberg eller
> Tuborg flere gange skudt penge i foreninger, dog isĂŠr musik, men hvem ved...
> MÄske er der muligheder. I sÄ fald kan der ikke ske noget ved at undersÞge
> det.
Penge kan man aldrig fÄ nok af ;) Computere, Lokaler, Foredragsholdere,
Hygge middag'er, rejser ...

> Det var bare lidt de tanker jeg har gjort mig. Det er ikke alt sammen jeg har
> overvejet nĂžjere, men hellere skrive det nu, end glemme det.
Endnu en gang tak Thomas for idéerne, de vil indgÄ i det nÊste
bestyrelsesmĂžde.

--
Martin Willemoes Hansen
E-Mail	mwh@sysrq.dk	Website	mwh.sysrq.dk