Re: [Forum] LTSP og diskette drev

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Wed May 19 2004 - 06:34:20 CEST

Martin Willemoes Hansen wrote:

> tir, 2004-05-18 kl. 22:05 skrev Kasper Dupont:
>
> Ja, NFS over ssh vil være en god løsning,

Mit forslag var nu NFS *eller* ssh. Mske ville et
network blockdevice vre en endnu bedre lsning. Jeg
skal prve at se p det.

Jeg kan lse mig til, at der bruges XDMCP (det havde
jeg ogs regnet med). Jeg kan nok finde ud af at stte
en XDMCP server op, men hvis nogen kan fortlle mig,
hvordan jeg stter en XDMCP klient op ville det vre en
fordel.

Desuden skal der p serveren udfres noget opstningskode
efter brugerens login er verificeret, men fr root
permissions opgives. Er der nogen, der kender display
manageren godt nok til at vide, hvor det skal foreg?
Jeg bruger selv KDM, fordi XDM mangler nogle features jeg
har brug for, og GDM har nogle bugs ved NFS mountede home
directories.

> Jeg håber dog at det vil blive indbygget i
> LTSP snart, det er jo en rar feature at have.

Hvis vi kan f det til at virke kan vi nok ogs
f det indbygget i LTSP.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.