Re: [Forum] MPlayer vil ikke finde video_out

From: Torben Andersen <the.beauty@adslhome.dk>
Date: Tue May 18 2004 - 17:27:42 CEST

Et par reflektioner:

1) Prøv at maile kommandoen herind. Vi kan ikke se, hvilken -vo, du har
valgt
2) Der er generelt problemer med drivere til ATI kort - specielt hvis du
vil noget 3D (men så havde du næppe valgt det aktuelle chipsæt :-). Der
findes nogen Open Source drivere, men som NV ejer aner jeg ikke hvor de
kan downloades.
3) Prøv med en nyere mplayer - gerne en pre

MVH Torben

Bjørn Henriksen wrote:

>Min ret ny indkøbte computer hvor jeg har installeret mandrake 9.2 skulle
>gerne kunne køre en del forskellige video formater, så jeg har installeret
>Mplayer (0.9).
>
>Ved start af feks en xxx.wmv fil siger den
>Error opening/implementing the selected Video_out (-vo)device.
>Underholdningsværdigen af den besked er ret begrænset :-(
>
>under instalationen var der ikke problemer med at finde grafikkortet og det
>virker i andre programmer. inklusiv realpayer8
>Grafikkortet er er ATI radeon 9200ES 64M
>CPU Amd 2.4 ghz på Asus a7v8x motherboard.

> [...]

"There are 10 types of people, those who understand binary and those who don't..."