[Forum] MPlayer vil ikke finde video_out

From: Bjørn Henriksen <bjornkadri@bjornen.dk>
Date: Tue May 18 2004 - 12:56:35 CEST

Min ret ny indkøbte computer hvor jeg har installeret mandrake 9.2 skulle
gerne kunne køre en del forskellige video formater, så jeg har installeret
Mplayer (0.9).

Ved start af feks en xxx.wmv fil siger den
Error opening/implementing the selected Video_out (-vo)device.
Underholdningsværdigen af den besked er ret begrænset :-(

under instalationen var der ikke problemer med at finde grafikkortet og det
virker i andre programmer. inklusiv realpayer8
Grafikkortet er er ATI radeon 9200ES 64M
CPU Amd 2.4 ghz på Asus a7v8x motherboard.

En bekendt der er mere linux erfarn end mig hjalp med at hente ATIs driver til
kortet. Da vi forsøgte at installere den kom der besked om konflikt med
eksisterende program.

Er der nogen der har forslag til løsning?

Hvordan er erfaringen med ATIs kort. skulle jeg hellere have købt andet. Det
vil være muligt at bytte.

MVH
Bjørn