Re: [Forum] Printeropsætning

From: Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk>
Date: Fri May 14 2004 - 22:58:11 CEST

Marie Lund wrote:

> Har fundet et dir i min gamle installation som hedder
>
> /usr/share/printconf/
>
> Kan det være der? Men hvilken af de ca. 60 filer skal jeg kigge i?

I det directory finder du de filer som printconf programmet
skal bruge. Men dem får du nu ikke noget ud af. Du skal
køre programmet.

> Der er også noget der hedder
>
> /usr/bin/printconf
>
> og
>
> /usr/sbin/printconf

/usr/sbin/printconf virker kun hvis man er root.
/usr/bin/printconf spørger selv efter root password og
kører så /usr/sbin/printconf som root. Der er i øvrigt
en række programmer der virker på den måde. Du skal bare
skrive printconf på kommandolinien. Hvis din path er sat
rigtigt op vil den helt af sig selv vælge den rigtige.

For sending spam use abuse@mk.lir.dk and kasperd@mk.lir.dk
I'd rather be a hammer than a nail.