Re: [Forum] Dansk orddeling

From: Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>
Date: Fri Apr 23 2004 - 16:58:15 CEST

Hej,

On Fri, 2004-04-23 at 16:49, Marie Lund wrote:

> Hvad er det??? Hvad gør man? (Gid AAUUG også havde en novice-liste, så
> man ikke behøvede føle sig så dum).

Ingen grund til at fle sig dum - denne liste er til for at blive brugt.

For at f LaTeX til at dele danske ord korrekt gres flgende:

        su -
        texconfig

I denne menu vlges "Hyphenation -> LaTeX". Din standard editor [1]
bnes. Find linien der ser ud al "%! danish dkhyphen.tex" og fjern
"%!" fra denne. Gem filen og afslut din editor. Afslut texconfig.

S skulle LaTeX kunne finde ud af dansk ordeling.

Mvh
Brix

[1] Denne kan sttes vha. environment variablen EDITOR. F.eks: export
EDITOR=/usr/bin/emacs

--
Henrik Brix Andersen <brix@gimp.org>